مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 تیر 1399 ساعت 06:152020-06-21اقتصادي

فارس من|بازگشت فرآیند قیمت گذاری خودرو به نقطه صفر/بازار دوباره رها شد


بازار خودرو در شرایطی با صعود دوباره قیمتها و نابسامانی روبرو شده که قرار است فرآیند قیمت گذاری خودروها دوباره از نقطه صفر آغاز شود و دستورالعمل قیمت گذاری مورد بازنگری قرار گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی کاربران فارس با درج سوژه ای تحت عنوان قیمت گذاری بازار خودروها به کجا رسید؟  پیگیری موضوع تعیین قیمت خودروهای داخلی و در نتیجه تعیین تکلیف قیمت ها در بازار را خواستار شدند.

در این مورد قرار بود با تعیین قیمت جدید خودروهای داخلی، فروش خودرو در بازار 10 درصد بالاتر از نرخ کارخانه صورت گیرد و اگر بیشتر از این رقم، معامله ای انجام شود مورد پیگرد قرار گیرد.

این در حالی است که با گذشت یک ماه از این مصوبه، عباس تابش، رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به اینکه برای تعیین قیمت خودرو، ذی نفع های مختلفی دخالت دارند، گفت: خودروساز باید با تولید کافی و عمل به تعهدات، وجود کالا در کف بازار را تضمین کند و این شرط لازم برای رعایت حقوق مصرف کننده است.

به گفته وی، سالانه به حدود یک میلیون و 500 هزار خودرو نیاز داریم اما بر اساس آمار تولید خودروسازان، تولید خودرو حدود 760 هزار دستگاه بوده و واردات خودرو هم ممنوع است و این تولید ناکافی، عرضه و تقاضا را برهم می زند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من|بازگشت فرآیند قیمت گذاری خودرو به نقطه صفر/بازار دوباره رها شد

فارس من|بازگشت فرآیند قیمت گذاری خودرو به نقطه صفر/بازار دوباره رها شد